Szeretettel köszöntelek a Természetvédő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Természetvédő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természetvédő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Természetvédő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természetvédő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Természetvédő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természetvédő Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Természetvédő Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A vasárnapi vihar által az Azovi- és a Fekete-tengeren okozott hajótörések, illetve az azok nyomán a vízbe került pakura olyan súlyos környezetszennyezést okozott, hogy szakértők szerint akár tíz év is beletelhet a következmények felszámolásába.
ANyezaviszimaja Gazeta című orosz lapLev Fjodorovot, a Vegyvédelemért elnevezésű szövetség elnökét idézte, aki szerint a tengerbe került mintegy 4600 tonna kén nem okoz különösebb problémákat, mérgező hatása nincs, de egész más a helyzet az 1300 tonna pakurával. A Kommerszant Alekszandr Tkacsevet, a Krasznodari terület kormányzóját idézte, aki azt mondta: a kár akkora, hogy még felbecsülni is nehéz. Szerinte a hajótörésekért a kapitányok felelősek, mert időben kaptak figyelmeztetést. Tkacsev elmondta, hogy a madarak után keddre a halak pusztulása is megkezdődött.
A lap azonban idézte az elsüllyedt hajók tulajdonosait, akik szerint nem időben kapták a figyelmeztetést - az állítást az ügyészség ki fogja vizsgálni. A Kommerszant szerint az évtizedek óta legsúlyosabb viharba került teherhajók többségét egyszerűen nem úgy építették, hogy ilyen pusztító természeti erőknek is ellen tudjanak állni. A Vremja Novosztyej szerint egészen más hatása is lehet a viharnak: Szocsiban, a 2014-es olimpia helyszínén ugyanis a hullámok elmostak építkezésekhez előkészített műszaki berendezéseket ott, ahová a fedett jégpályákat és az olimpiai falut építeni szándékoztak. Vagyis nem kizárt, hogy újra át kell gondolni a terveket.
A Komszomolszkaja Pravda a kórházban kereste fel a megmentett matrózokat. A ként szállító Kovel teherhajó egyik embere elmondta: a figyelmeztetés idejében - szombaton - érkezett, de a "főnökség" nem foglalkozott vele, s a vihar kitörése után is csak akkor kért segítséget, amikor a hajó ráfutott a korábban elsüllyedt Volnogorszkra. A lap körkérdésére Szergej Sztyepasin, az orosz Számvevőszék elnöke kijelentette: évente vizsgálják a hajózást, és a katasztrófa fő oka a hajók teljes amortizációja - akad köztük 30-40 éves is -, a legtöbbet nem is lenne szabad vízre engedni.
Alekszandr Szurov, egy folyami hajózási szakiskola igazgatója arra mutatott rá: a szállítási költség csökkentéséért folyó hajszában még az is megesik, hogy a csekélyebb szilárdságú folyami hajókat küldik a tengerre.
A Természetvédelmi Világalap (WWF) szakértői kedden Moszkvában a kőolajtermékek tengeri szállítására vonatkozó jogszabályok szigorítását, a tankhajók lecserélését követelték. Hangsúlyozták: a Kercsi-szorosban történtek bárhol megismétlődhetnek, ahol folyami-tengeri típusú hajók járnak. Az Ökovédelem elnevezésű szervezet közölte: a vasárnapi katasztrófa okozta kár legalább négymilliárd rubel körül van, s a szennyezés eltakarítása egy évtizedig is eltarthat, mert a most lemerülő pakura a víz felmelegedésével mindig újra a felszínre jön majd.
A vasárnapi viharban hét hajó süllyedt el - közülük egy kettétört -, egy további hajón hatalmas repedés keletkezett, és számos hajót zátonyra, illetve partra sodortak a hullámok. A Nahicsevan teherhajó legénységéből két fő tudott partra úszni, háromnak megtalálták a holttestét, s öt ember eltűnt.
http://www.greenfo.hu/termeszetvedelem/print_hirek_item.php?hir=17209
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Zöld Zebra Állat és Természetvédő egyesület akciói
Létükben fenyegeti az óriáspandákat az élelemhiány
Bioüzemanyag: áldás vagy átok?
A fenntartható fejlõdés sorozat záró fóruma a Parlamentben